söndag 13 oktober 2013

Yoga

Att yoga i 40 graders värme läker både kropp och själ. Det låter som en klyscha med det är sant!
Kan verkligen, verkligen rekommendera det till alla som mår dåligt.
Jag känner mig oftast extra tacksam för det jag har efter ett yogapass.
Tacksam för kroppen- den funkar och känns stark. Den duger till något. Den har inte burit och fött ett barn men den känns stark och frisk. Det är något att vara tacksam över.
Tacksam för allt annat jag har. Underbar man, familj och vänner. Som hjälper mig igenom allt. Det ledsna, det roliga och allt där emellan.
I yogarummet blir problemen mindre och alla tankar mindre viktiga.
På 90 minuter pratar vi inte. Vi andas in och andas ut. Och böjer kroppen i alla möjliga positioner.
Yogan har känts som en välbehövlig paus från verkligheten många gånger under de här åren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar