torsdag 10 oktober 2013

Brev från familjerätten

Första brevet från Familjerätten har kommit. Vår ansökan om adoption har kommit in och inom en månad blir vi kallade på första samtalet.
Inför mötet ska vi beställa intyg från Försäkringskassan och Kronofogden som visar om vi varit sjukskrivna de senaste 5 åren och om vi har några skulder.
Vi ska också ta med senaste deklarationen och skriva ner en ekonomisk redovisning om allt från månadsspar till vad värdet är på vår lägenhet.
Dessutom ska vi vara klara med vår livsberättelse. Varsin ska vi skriva.
Livsberättelsen handlar mest om vår relation till våra föräldrar och vår uppväxt.
Hur löste vi konflikter i vår familj när jag var liten?
Hur är min relation till mina föräldrar och syskon?
Vad jobbar de med?
Hur var det fysiska och psykiska hälsotillståndet i familjen under min uppväxt?
Jag ska beskriva hur det var för mig att vara barn och tonåring och gå igenom alla skolor jag gått i, från grundskola till universitet.

Och det är bara en del av frågorna!

I helgen ska jag börja skriva! Känns lite skönt att ha runt en månad på sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar