fredag 22 november 2013

Fina ord om oss

Har läst alla våra fyra referensbrev nu. Kan knappt ta in det som skrivs om oss.
Det är så rörande och fint!
Vi har så många runt oss som också längtar efter vårat barn.
Vi vet ju om det sedan innan. Många har ju stöttat oss under alla ivf-försök och hjälpt oss att ha ett roligt, normalt liv när vi helst velat stänga in oss.
Breven är ännu ett bevis på att barnet kommer till en stor härlig familj, full av underbara människor!

Idag njuter jag av att det är fredag, speciellt eftersom jag ska sova ut imorgon.
Jag känner mig helt slut efter den här veckan. Så mycket tankar som snurrat runt. Har varit skärpt under möten på familjerätten. Försökt svara ärligt och klokt på alla frågor. Varit samlad och glad och förväntansfull. Pratat om våra försök att bli gravida som att det är något vi lagt bakom oss för längesen. Leende sagt att, visst, det har varit en jobbig period men nu känns allt bra. Bra att vi har bestämt oss och gått vidare.  (Inuti har jag även känt, jag vill inte sitta här och svara på allt det här! Jag vill ju bara ha barn!! varför ska det ta så lång tid?!)
Har sovit lite varje natt. Vaknat tidigt varje morgon.
Försökt fokusera på jobb emellanåt.

Samtalen hos familjerätten har gått bra. Vi har fått en del positiv feed back under intervjuerna. Det har känts som att det vi velat säga kommit fram.
Visst var det en del märkliga frågor under djupintervjun, men det mesta var ok. Vi har pratat barnuppfostran, vilka länder vi kan tänka oss och väldigt mycket om vår egen uppväxt.

På måndag är det hembesök. Vi ska fixa fint här hemma i helgen så allt känns bra på måndag morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar