måndag 27 januari 2014

Till barnet

Idag längtar jag så mycket efter dig. Jag undrar när du kommer och vem du är.
Jag längtar efter dina små tassande fotsteg här hemma, efter dina kladdiga händer på alla vita dörrarna. Jag längtar efter att oroa mig för saker, att hjälpa dig och att låta dig försöka själv.
Längtar efter att bada med dig i badkaret. Vi ska göra så mycket bubblor att det rinner över.
Jag längtar efter att Klas ska vara din pappa. I hans famn kommer du somna så tryggt. Det gör jag också, och vi får plats alla tre.

Ibland tycker jag att jag kan ana en känsla av hur det ska kännas när du är här.  När jag vet att du sover där inne i ditt rum. Din pappa och jag smyger omkring här utanför, fixar med något.
Dina små skor i hallen, en legobit som gör ont att trampa på. Kanske vällingpulver på diskbänken och en trötthet som vi aldrig någonsin tidigare känt.

Och lyckan såklart, över att du äntligen kommit till oss. 


Kom hem snart, lilla barn, vi väntar på dig. 

1 kommentar:

  1. Å vilken stark text, mycket fint skrivet. Jag får tårar i ögonen.
    Allt gott!
    ReginaK

    SvaraRadera