tisdag 12 april 2016

Liv

Idag har Liv namnsdag och är det något vi hoppas på idag så är det liv!
Det är dags att plocka ut äggen. 
En lång nål ska föras in i livmodern och punktera äggblåsorna. Sedan sugs alla ägg ut och förhoppningsvis ska så många som möjligt bli befruktade utanför kroppen.
Det är fantastiskt att det ens finns möjlighet att göra detta.

Men det känner jag inte idag.
Idag är jag rädd. Orolig.
Kan inte sova.
Känner mig maktlös och utan kontroll. 
Det gör ont att ta ut äggen och är obehagligt att ligga så där helt uppspärrad med en nål långt inne i livmodern. 
Jag kommer få mycket lugnande och smärtstillande. Men vågar aldrig riktigt lita på att det ska hjälpa.

Låt det funka nu! Snälla, snälla låt det fungera. 
Jag orkar inte att de här långa veckorna ska vara förgäves.

1 kommentar: